86-brooz-sms-features

 

 

دفترچه تلفن :

این بخش به ما امکان می دهد تا یک دفترچه الکترونیکی حاوی شماره تلفن های مخاطبین ایجاد کنیم. در برخی موارد کاربران تمایل به ذخیره سازی لیستی مشخص از مخاطبین خود را دارند. این می تواند گروهی از همکاران، دوستان، مشتریان و … باشد. با گروه بندی مخاطبین، در هر نوبت ارسال دیگر نیازی به ورود مجدد شماره های مخاطبین نیست. در اینجا قصد داریم تا روش ذخیره سازی مخاطبین در کنترل پنل سامانه پیامک پستگاه به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

 

۱. ذخیره اطلاعات به صورت تک عضوی

در این حالت مخاطبین با نام و نام خانوادگی به صورت تکی ذخیره می گردند. برای این کار ابتدا وارد منوی امکانات و سپس دفترچه تلفن شوید.

با این کار وارد صفحه اصلی دفترچه تلفن می شوید. به تصویر زیر نگاه کنید.

 

78-brooz-sms-phonebook

برای گروه بندی مخاطبین به صورت تک عضوی ابتدا بر روی درج عضو جدید کلیک کنید. سپس فیلد های خواسته شده را تکمیل نمایید. در صورتی که مخاطب مورد نظر شما دارای بیش از یک شماره تلفن همراه است، می توانید با استفاده از دکمه  ، متوالیا فیلد اضافی ایجاد نمایید.

 

 79-brooz-sms-phonebook

 

با استفاده از دکمه درج اطلاعات تکمیلی نیز می توانید اطلاعاتی از قبیل نام مستعار، نام شرکت، ایمیل، تاریخ تولد، جنسیت، تاریخ دلخواه، توضیحات، شماره تلفن و فکس را به مخاطب خود اضافه کنید.

 

80-brooz-sms-phonebook

 

در قسمت بعد نیز می توانید در صورتی که گروهی ایجاد کرده باشید (در ادامه همین فایل آموزشی به تفصیل آموزش داده خواهد شد)، این مخاطب را به گروه مربوطه اضافه کنید.

 

81-brooz-sms-phonebook

 

و در آخر با کلیک کردن بر روی دکمه تایید، مخاطب شما ایجاد می شود.

 

۲. ذخیره اطلاعات به صورت گروهی

در این حالت شما می توانید به صورت گروهی شماره های تلفن همراه را ذخیره کنید. برای مثال در مدارس مدیران می توانند لیست اولیای دانش آموزان یک کلاس را به صورت گروهی ذخیره کنند. یا مدیر یک شرکت می تواند لیست شماره های تلفن های همکاران خود را به صورت گروهی ذخیره کند.

برای این کار ابتدا باید به صورت زیر یگ گروه ایجاد کنید. ابتدا بر روی تب گروه ها کلیک کنید.

 

82-brooz-sms-phonebook

 

پنجره ای مطابق شکل زیر باز خواهد شد. در اینجا ابتدا بر روی درج گروه جدید کلیک کنید. سپس نامی برای گروه خود انتخاب کنید و در پایان بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

گروه شما مطابق شکل زیر خواهد شد.

 

83-brooz-sms-phonebook

 

برای افزودن عضو جدید به گروه مورد نظر در هنگام درج عضو جدید، در کادر گروه ها که در شکل زیر مشاهده می کنید، گروه مورد نظر را تیک دار کنید تا آن عضو به آن گروه اضافه شود.

 

84-brooz-sms-phonebook

 

شما می توانید اعضای گروه خود را از طریق فایل اکسل ایمپورت کنید.

برای این کار بر روی دکمه ایمپورت از اکسل کلیک کنید.

 

85-brooz-sms-phonebook

 

مراحل را طبق راهنمای موجود در صفحه باز شده ادامه دهید.

 

 

ایمپورت از اکسل:

توسط این گزینه می توانیم اعضا را به صورت گروهی به دفترچه تلفن اضافه کنیم؛ برای این کار روی گزینه ایمپورت از اکسل کلیک می کنیم. در پنجره باز شده فایل نمونه را دانلود می کنیم و پس از بازکردن آن توسط نرم افزار اکسل مشخصات اعضا را در ستون های مشخص شده فایل وارد می کنیم. پس از ذخیره فایل با کلیک روی گزینه Browse فایل اکسل را انتخاب می کنیم. سپس گروه مورد نظر را انتخاب کرده و ایمپورت را کلیک می کنیم. اعضای جدید به دفترچه تلفن اضافه خواهند شد.

 

عضویت پیامکی (خبرنامه پیامکی): این سرویس قابلیت عضویت و لغو عضویت افراد را در گروه های از پیش تعیین شده در سامانه با ارسال کلید واژه ی تنظیم شده در سامانه را فراهم می کند. برای استفاده از این سرویس باید شماره ی اختصاصی سامانه فعال باشد.

جهت ثبت یک عضویت پیامکی جدید به شرح زیر عمل می نماییم:

ابتدا روی عضویت پیامکی جدید کلیک می کنیم

 

38-brooz-sms-newsletter

 

39-brooz-sms-newsletter

 

از بخش تنظیمات شماره های گیرنده و فرستنده پیامک را تنظیم می نماییم. شماره گیرنده شماره ای است که کاربران کلیدواژه تنظیم شده را با این شماره ارسال می کنند. فرستنده پیامک هم پیغان عضویت و لغو عضویت کاربران را برای آن ها ارسال می کند.

عنوان : برای یافتن خبرنامه مورد نظر از لیست خبرنامه ها استفاده می شود.

انتخاب تاریخ فعال بودن : این گزینه قابلیت فعالسازی خبرنامه در زمان و تاریخ معینی را فراهم می نماید.

ذخیره در گروه : کاربران را در گروه تعیین شده عضو می کند.

کلیدواژه عضویت : کلمه ای که کاربران با ارسال آن عضو خبرنامه می شوند.

پیام تأیید عضویت : متنی که پس از عضویت کاربران در خبرنامه مبنی بر عضویت موفق کاربران برای آن ها ارسال می شود.

کلیدواژه لغو عضویت : کلمه ای که کاربران با ارسال آن از عضویت خبرنامه حذف می شوند.

پیام لغو عضویت : متنی که پس از لغو عضویت کاربران در خبرنامه مبنی بر حذف عضویت کاربران برای آن ها ارسال می شود.

 

روی تأیید کلیک می کنیم.

بدین ترتیب خبرنامه جدید در لیست خبرنامه های ثبت شده قبلی اضافه می شود.

 

40-brooz-sms-newsletter

 

پاسخگو : همواره افراد هنگام مراجعه حضوری و یا غیرحضوری یک مجموعه اداری یا تجاری انتظار تکریم و دریافت پاسخ مناسب دارند. این انتظار به حق، زمانی به رضایت مبدل می شود که فرد از مواردی چون سرعت پاسخگویی، احترام، ارجاع به مرجع مناسب و رعایت مساوات رضایتمند باشند. ابزار منشی پیامک پاسخگوی خودکار کلیه پیام های ارسال شده به سامانه است. این پاسخ خودکار علاوه بر ایجاد حس خوب اهمیت داشتن به ارسال کننده پیامک، این اطمینان را به وی می دهد که پیام ارسالی او توسط سامانه دریافت شده و به آن رسیدگی خواهد شد. همچنین متن پاسخگویی منشی می تواند حاوی نکاتی از جمله پیام های تبلیغاتی، اطلاعات تماس و یا پیام تقدیر و تشکر از ارسال کننده باشد. یکی دیگر از کاربردهای این ابزار امکان ارائه سریال فعال سازی یکبار مصرف برای نرم افزار ها و لوح های فشرده یا هر محصول دیگری است که با سریال و ثبت آن ارتباط دارد.

برای ثبت یک منشی پیامک پس از انتخاب درج جدید صفحه ای مانند شکل باز می شود که در قسمت تنظیمات با انتخاب گزینه گیرنده و فرستنده می توانیم شماره های مجازی دریافت کننده پیامک و ارسال کننده پیام منشی را تعیین کنیم.

 

41-brooz-sms-answering

 

در کادر عنوان با وارد کردن عبارتی می توانیم دسته بندی بهتری برای منشی پیامک خود داشته باشیم.

به عنوان مثال اگر تاریخ مشخصی را برای منشی پیامک تنظیم کرده باشیم می توانیم آن بازه زمانی را در قسمت عنوان وارد نماییم تا هنگام مراجعه بعدی به سهولت از عملیات انجام شده قبلی اطلاع حاصل کنیم.

گزینه انتخاب تاریخ فعال بودن باعث می شود که منشی پیامک از تاریخ مشخصی که کاربر پنل تعیین کرده است، شروع به کار نموده و تا زمانی که تاریخ تعیین شده پایان نیافته، مشغول فعالیت باشد.

تنظیم کلید واژه را بسته به نیاز خود انجام می دهیم.

متن پاسخ منشی به پیامک های ارسالی را در قسمت متن پیامک درج می کنیم.

و در پایان برای ثبت تنظیمات بالا روی گزینه تأیید کلیک می کنیم.

 

 

ارسال از موبایل : سرویس های چند منظوره که قابلیت دسترسی نامحدود زمانی و مکانی دارند نقش مهمی در انجام امور روزمره، به ویژه در شرایط اضطراری ایفا می کنند. همچنین سیستم و یا ابزارهایی که قابلیت کنترل و راهبری از راه دور دارند بدلیل حذف محدودیت های مربوط به حضور فیزیکی جهت استفاده، نزد کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. در بروز پیامک تدابیری صورت گرفته است تا در مواقع لازم بدون نیاز به کامپیوتر وارتباط اینترنتی، در هر زمان و مکان، فقط با استفاده از تلفن همراه و تنها به وسیله ارسال یک پیامک بتوان به سامانه فرمان داد تا متن دلخواه را با استفاده از شماره مجازی اختصاصی به همه یا گروهی از مخاطبین مندرج در دفترچه تلفن ارسال نماید.

برای آماده سازی سامانه جهت اجرای فرمان ارسال پیامک از موبایل ، ابتدا گزینه "ارسال از موبایل فعال باشد" را فعال می کنیم. سپس شماره مجازی گیرنده پیامک فرمان و شماره ای که پیامک ها باید از طریق آن ارسال شوند (فرستنده) را انتخاب می کنیم. پس از آن شماره موبایل هایی که مجازند با استفاده از موبایل، فرمان ارسال پیامک را صادر کنند در قسمت شماره های مجاز برای ارسال وارد نموده و تایید را کلیک می کنیم. اکنون می توانیم با ارسال یک پیامک از شماره های مجاز تعریف شده به شماره مجازی به سامانه فرمان دهیم تا متن مورد نظر ما را به یک گروه ارسال کند.

 

به عنوان مثال برای ارسال پیام سلام به یک گروه کافیست پیام زیر را به شماره مجازی سامانه ارسال کنیم. سامانه متن را به تمام شماره های عضو آن گروه ارسال می کند و سپس با ارسال گزارشی به ما اطلا ع می دهد که پیام با موفقیت ارسال شده است.

sms

۹-۵

سلام

در اینجا  5 و ۹ ، کد گروه های مورد نظر است که از طریق بخش دفترچه تلفن و در قسمت گروه ها قابل دستیابی است.

 

 

انتقال پیامک : دنیای ارتباطات، دنیای انتقال اطلاعات است. برای بهره گیری مناسب از یک ارتباط گاهی نیاز به چند فرآیند انتقالی دیده می شود تا اطلاعات مورد نظر به شکل مطلوب و متناسب در مقصد قابل استفاده باشد. در واقع مقصد هیچ اطلاعاتی نهایی نیست زیرا در هر مقصد باید برای موضوع دیگری به کار گرفته شود. در بروز پیامک برای افزایش دسترسی به پیامک های دریافتی روی سامانه و بهره گیری از آن ها ابزارهای انتقال متعددی طراحی شده است. پیام های دریافتی را به وسیله ابزار انتقال به سایت می توان به یک صفحه وب منتقل کرد. همچنین ابزار انتقال به ایمیل یک نسخه از پیام های دریافتی را به یک ایمیل خواهد فرستاد. ابزار انتقال به موبایل نیز بدلیل توانایی ارسال یک نسخه از پیام های دریافتی به یک یا چند تلفن همراه بسیار کاربردی است، چرا که مشاهده پیام های دریافتی روی سامانه را بدون استفاده از کامپیوتر و اینترنت میسر می کند.

 

انتقال به ایمیل : با انتخاب درج جدید می توان فرآیند انتقال پیامک های دریافتی از سامانه به یک ایمیل را شکل داد.

در قسمت گیرنده شماره مجازی دریافت کننده پیامک را از منوی بازشونده انتخاب می کنیم. سپس عنوانی برای انتقال در نظر گرفته و در صورت تمایل گزینه انتخاب تاریخ فعال بودن را تیک می زنیم تا عمل انتقال در بازه زمانی مشخصی انجام شود.

در قسمت تنظیم ارسال به ایمیل، آدرس ایمیلی که به عنوان مقصد پیامک در نظر گرفته شده وارد کرده و گزینه تأیید را کلیک می کنیم. ک نسخه از کلیه پیام های دریافتی به همراه اطلاعات ارسال کننده آن به آدرس ایمیل تعیین شده ارسال می گردد.

 

 

انتقال به موبایل : پس از انتخاب درج جدید منوی تنظیمات آن باز می شود که با انتخاب گزینه گیرنده و فرستنده می توانیم شماره های مجازی که بایست پیامک را دریافت ارسال کنند را تعیین کنیم.

در کادر عنوان با وارد کردن عبارتی می توانیم دسته بندی بهتری برای انتقال به موبایل ها داشته باشیم.

گزینه انتخاب تاریخ فعال بودن باعث می شود که انتقال به موبایل از تاریخ مشخصی شروع به کار نموده و در تاریخ تعیین شده، به فعالیت خود پایان دهد.

در بخش گیرندگان شماره کسانی که بایست از پیام های دریافتی روی سامانه مطلع شوند درج می گردد. درج شماره ها مثل سایر قسمت های سامانه به صورت دستی، با استفاده از دفترچه تلفن و یا ترکیبی از هر دو امکانپذیر است.

جهت ثبت تنظیمات روی گزینه تأیید کلیک می کنیم.

 

 

انتقال به سایت :

با انتخاب درج جدید می توان عملیات انتقال پیامک های دریافتی از سامانه به یک صفحه وب را آغازکرد.

در قسمت گیرنده شماره مجازی دریافت کننده پیامک را از منوی بازشونده انتخاب می کنیم. سپس عنوانی برای انتقال در نظر گرفته و در صورت تمایل گزینه انتخاب تاریخ فعال بودن را تیک می زنیم تا عمل انتقال در بازه زمانی خاصی انجام شود.

سپس آدرس سایتی که به عنوان مقصد پیامک در نظر گرفته شده وارد نموده و گزینه تأیید را کلیک می کنیم.

ضروری است که آدرس وارد شده از الگوی زیر تبعیت نماید:

 

http://www.YourWebSite.com/YourPage.aspx?to=$TO&from=$FROM&text=$TEXT&base64text=$Base64Text