آیا برای استفاده از خدمات پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست؟

این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اوپرا و … )  دارید.
در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.

مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه “فایرفاکس” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.

آیا از طریق اینترنت Dial-Up (کارت اینترنت) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم؟ و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت؟

بله از طریق هر اینترنتی، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد.

سرعت ارسال پیامک از طریق این سامانه به چه صورت می باشد؟

سرعت ارسال پیامک در این سامانه بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه می باشد. (۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)

تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست؟

GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است :

  • در این روش سرعت بسیار پایین ( ۵ الی ۱۰ پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه ۳۰۰ برابر کند تر است!

  • به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی ۳۰۰۰ نمایش داده می شود.

  • این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است.

  • نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند.

  • امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد.

  • عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد.

  • این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد.

بنده کپی کارت ملی را ارسال کردم ولی متاسفانه قبض موبایل یا تلفن ثابت به نام خودم ندارم، تکلیف چیست؟

در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست، در صورتیکه قبض موبایل ندارید یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست میتوانید سند موبایل را ارسال کنید ، همچنین میتوانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر، برادر یا خواهر خود را ارسال فرمایید.

برای شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکی لازم است؟

به جای کپی کارت ملی برای اداره جات و شرکت ها میتوانید کپی روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس یا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرمایید ، ارسال قبض تلفن ثابت برای این گونه ادارات نیز الزامیست.

در هنگام ورود به سامانه قادر به ذخیره نام کاربری و رمز عبور نیستم، چرا گزینه ای برای به خاطر داشتن رمز وجود ندارد؟

این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است، همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.

آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟

بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.

آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد؟

خیر . دریافت پیامک برای همه کاربران رایگان است.

آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد؟

خیر . گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و برای تمامی کاربران فعال می باشد.

حداقل شارژ اعتبار چقدر است؟

هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد، شما میتوانید به هر میزان پنل کاربری خود را شارژ نمایید.

آیا شارژ پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود؟

خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.

چرا پنل های شما به صورت سالیانه است ولی برخی سامانه ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می کنند؟

  • این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر  به صورت بومی توسط برنامه نویسان بروز پیامک تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود، همچنین هر ماه بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد ، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گردد.

  • بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت.

  • ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات وصنف پیامک می باشد و هیچ سامانه معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند.

از موبایل به یکی از شماره های پنل پیامک انجام دادم (مثلا ۳۰۰۰xxxx) ولی پیامی در پنل دریافت نمیشود. لطفا بررسی کنید.

بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد ، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند.
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.

تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست؟

خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است ، از آنجایی که این خطوط به نام بروز پیامک هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده بروز پیامک میباشد تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند ، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار دادیم چرا که این بخش ها توسط ما تایید میشوند.

آیا می توان خطوط عمومی را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد؟

خطوط عمومی ماهیتاً عمومی نیستند ، بلکه یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است ، برای همین این شماره عمومی ( اشتراکی ) نامیده می شود.

در صورت سفارش شماره جداگانه، آیا هر سال می بایست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟

قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و سامانه ها به صورت سالیانه است، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی سامانه ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند!
در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.

آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال؟

خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

چگونه می توان گزینه های غیر فعال در منو را فعال نمود؟ به عنوان مثال بخش زیر کاربران غیر فعال است؟

گزینه ها در نرم افزار بسته به سامانه ای که خریداری کردید فعال و یا غیر فعال می باشد ، در این خصوص میتوانید از بخش پشتیبانی درخواست خود را مبنی بر فعال سازی گزینه اعلام فرمایید.

لیست سیاه مخابراتی چیست؟

مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد .
در خطوط ۳۰۰۰ گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد.
برای رفع این مورد مشترک باید با شماره ۹۹۹۰ از تلفن همراه خود تماس گرفته و درخواست خروج از لیست سیاه را اعلام کند.
دقت نمایید که برخی از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و …) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند ، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد.

در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم؟

این کار توسط وب سرویس قابل انجام است، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما در سامانه و بخش مستندات وبسرویس در وب سایت بروز پیامک موجود می باشد.

یک نرم افزار داریم که میخواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم، آیا این امکان وجود دارد؟

بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است ، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سامانه مراجعه نمایید.

آیا امکان عودت پنل وجود دارد؟ شرایط به چه صورت است؟

بله . این مورد با عنوان برنامه گارانتی مشتری در بروز پیامک فعال می باشد.